Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10400.5/3559
Título: Wine purchase and consumption in Portugal - an exploratory analysis of young adults' motives/attitudes and purchase attributes
Outros títulos: Compra e consumo de vinho em Portugal - uma análise exploratória das motivações/atitudes e atributos de compra dos jovens adultos
Autor: Duarte, Filomena
Madeira, Joana
Barreira, Maria Madalena
Palavras-chave: wine
consumption motives/attitudes
extrinsic attributes
information sources
market segmentation
Data: 2010
Editora: Estação Vitivinicola Nacional
Citação: "Ciência e Técnica Vitivinicola". ISSN 0254-0223. 25:2 (2010) 63-73
Resumo: This study, exploratory in nature, examines how motives/attitudes, purchase and consumption behaviour, as well as extrinsic attributes for wine choice, of Portuguese young adult’s (aged less than 35 years), differ from other age segments. With this aim an online survey was used, resulting in 1160 usable responses. Using factor and cluster analysis, based on motivation/attitudes towards wine consumption, four segments were obtained: “Enthusiast”, “Regular”, “Infrequent” and “Convivial” wine drinkers. Results show that despite some similarities, young adults (more represent in the two last clusters), particularly those under 24 years, show signifi cant differences concerning the analysed factors.
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10400.5/3559
ISSN: 0254-0223
Aparece nas colecções:DEASR - Artigos de Revistas

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
REP-CTVV-F.Duarte-v25n2a03.pdf335,26 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.